En tjeneste fra NAF

600 mil på et år

Etter et år som kunde av NAF MOV har Stig Heimdal (49) brukt både forsikringen og veihjelpen.

Stig sykler 1,5 mil fra sitt hjem i Skien til jobb i Porsgrunn hver eneste dag. Sommer som vinter. 300 mil har det blitt siden han kjøpte ny sykkel i høst, og 600 mil totalt siden han kjøpte elsykkel for første gang.

-Det er godt det ikke er en makslengde i NAF MOV, gliser han.

Viktig med en god forsikring

Før han oppdaget NAF MOV var det innboforsikringen han lente seg på. Innboforsikringen hadde noen klare begrensninger som ikke passet til Stigs bruk. Blant annet måtte sykkelen være parkert på eiendommen hans for at forsikringen skulle gjelde. I tillegg var det en høy egenandel ved tyveri.

-Det var egentlig helt tilfeldig at jeg oppdaget NAF MOV etter jeg kjøpte meg elsykkel. Jeg kjøpte første sykkelen i april, og i mai var jeg blitt kunde, sier han.

-Jeg har jo virkelig fått valuta for pengene, og kunne ikke vært mer fornøyd.

Lykkelig, men uheldig elsyklist

En høstdag i fjor skjedde det alle med en kostbar elsykkel frykter; sykkelen ble stjålet. Stigs sykkel var parkert og stod fastlåst til en stolpe utenfor boligen hans. To låser var klippet av, og sykkelen var borte.

-Sykkelen min ble stjålet på en lørdag, noe som var utrolig surt. Allerede på mandag var jeg og kjøpte ny. Elsykkel er den beste måten for meg å komme meg rundt på, så jeg ville helst slippe å være lenge uten.

Det gikk fint å melde inn til NAF MOV, og det at saken ble løst så fort var helt fantastisk. Det kunne jo faktisk ikke gått bedre, mener han.

For Stig som bruker elsykkelen sin daglig, hadde det vært en liten krise om han måtte vente lenge på ny elsykkel.

-Elsykkelen min er unnværlig i hverdagen og tanken på å måtte begynne med bil eller buss til og fra jobb, ble heldigvis bare med tanken. Tirsdag syklet jeg til jobb med min nye elsykkel.

God veihjelp

Kun måneder etterpå opplevde han en dobbelpunktering, men allikevel er han happy og smiler. For Stig finnes det ikke et alternativ.

-Jeg er avhengig av elsykkelen min i hverdagen. Bruker den til alt og NAF MOV er det jeg trenger i tilfelle noe skulle skje, sier han.

Særlig på vinteren er det fort gjort å punktere. Det vet alle som sykler mye. Stig ble overrasket over hvor godt veihjelpen fungerte.

-Jeg punkterte begge dekkene samtidig i vinter da jeg var på vei til jobb. Da jeg skulle hjem igjen, ringte jeg NAF, fikk skyss hjem og sykkelen var ferdig reparert halvannen time senere. Da så jeg hvor behagelig veihjelpen var.

-Helt fantastisk, smiler han avslutningsvis.

Finn ut mer om NAF MOV sykkelforsikring for sykkel og elsykkel