En tjeneste fra NAF

- Veihjelpen er verdifull

Dorthe Selvik sykler på sin elsykkel gjennom hele året, sommer som vinter.

I løpet av sitt første år som NAF MOV-kunde fikk Dorthe Selvik veihjelp to ganger. -Jeg valgte denne forsikringen på grunn av veihjelpen, forklarer hun.

I ett år har Dorthe Selvik vært lykkelig eier av en elsykkel. Før det var det begrenset med sykling.

-Elsykkel gjør alt så mye mer tilgjengelig. Jeg sykler til jobben nesten hver dag, sommer som vinter, forklarer hun.

-Jeg er også ambassadør for «Sykle til jobben», som er en årlig aktivitetskonkurranse som starter 24. april, noe som engasjerer meg veldig, legger hun til.

Derfor ble det NAF MOV

Før hun hadde rukket å finne forsikring til seg og sykkelen sin, hadde Dorthe et uhell i en undergang. Hun kjørte på en sporsluse og både bøyde og punkterte forhjulet.

-Derfra måtte jeg gå hjem. På tiden det tok å gå hjem rakk jeg å bestemme meg for å bestille forsikring, forklarer hun.

-Neste gang jeg hadde et uhell med sykkelen kom veihjelpen innen en time. Da slapp jeg å gå hjem, og sykkelen ble levert til nærmeste verksted, legger hun til. Før Dorthe fant NAF MOV hadde hun ikke forsikring på sykkelen. Sykkelen var også for dyr for å dekkes av innboforsikringen.

-Heldigvis oppdaget jeg NAF MOV og fikk forsikret fremkomstmiddelet mitt. Jeg pleier å være nøye med hvor jeg setter den fra meg, så jeg ble kunde nesten utelukkende på grunn av veihjelpen. Men, det er selvsagt godt med en skikkelig tyveriforsikring i bakhånd, sier hun.

Sykkel som bil nummer to

Dorthe bort på Vestlandet, og forteller at økning av bompenger gjorde at hun skaffet seg elsykkel.

-Vi vurderte å kjøpe oss en elbil, men fant ut at det fort ble veldig dyrt. Jeg har ikke altfor lang vei til jobb, så jeg bestemte meg for sykkel, men den måtte være elektrisk, avslutter hun fornøyd.