En tjeneste fra NAF

– Nesten for godt til å være sant

Av: Eirik Aspaas

Midt i en flytteprosess oppdaget Sander Fiskvik (31) og samboeren at batteriet på elsykkelen deres var borte.

Midt i flyttelasset og med hele livet pakket i kasser er det ikke enkelt å ha oversikt. Det fikk Sander og samboeren erfare da de skulle flytte tidligere i år. Begge mistenkte den andre for å ha pakket ned batteriet til elsykkelen i flyttelasset.
– Det var faktisk en periode der samboeren min ikke trodde på meg da jeg sa jeg ikke hadde pakket ned batteriet. Da bestemte jeg meg for å kikke litt nøyere på sykkelen, forteller Sander.

Dratt av med makt
Batteriet var borte, og paret var ufrivillig påført en potensielt stor regning fra verksted.
– Man kunne se at batteriet var dratt av med makt. Rammen rundt og mye annet var ødelagt. Heldigvis hadde vi forsikret sykkelen i NAF MOV, sier Sander.

Viktig i hverdagen
Sander og samboeren har eid elsykkel i snart to år, og Sander forteller at sykkelen er viktig i hverdagen. Paret har hatt NAF MOV siden de kjøpte sykkelen, og forteller at de generelt er nøye i valg av forsikringer.
– Da vi flyttet hadde vi bare en parkeringsplass, så da bestemte vi oss for å ha en elbil, og en elsykkel. Det fungerer svært godt, sier Sander.
– Vi sjekker veldig nøye før vi inngår avtaler. NAF MOV var helt uslåelig på pris og vilkår. Det var nesten for godt til å være sant. Jeg hadde mentalt forberedt meg på litt krangling, men det slapp jeg unna, legger han til.

Kunne ikke vært enklere
Dette er første gang Sander benytter seg av en forsikring, forklarer han. Han så for seg at dette skulle bli en skikkelig tung prosess med mye mailer frem og tilbake. Ting kunne ikke vært enklere.
– Vi fikk beskjed om å bare levere sykkelen på verksted, og levere kvittering. Sykkelen ble fikset, kvittering ble levert, og omtrent samme dag var pengene på konto. Vi er strålende fornøyd, avslutter han.

Bestill forsikring